Piszę
o różnych narzędziach ułatwiających mi życie. Prowadząc badania naukowe
zetknąłem się z problemem zarządzania wieloma badaniami naraz i chaosem z tego
wynikającym. Lubię raczej porządek więc zacząłem interesować się jak uporządkować
swoje działania i…
1.
Założyłem kalendarz
papierowy i w telefonie / tablecie. Niestety pojawia się problem tego że jak
wpiszę coś do papierowej wersji to nie ma w elektronicznej, jak elektroniczna
jest aktualna to brak czegoś w papierach. Cóż poza tym prowadzenie podwójnej
dokumentacji jest trudne, wymaga czasu i uporządkowania. Nie mam żadnej z tych
cech … szukałem więc dalej.
2.
Wprowadziłem tablice
magnetyczną suchościeralną i korzystam z niej cały czas. Problem z nią jest
taki że trzeba ją aktualizować, nie da się jej przenieść w inne miejsce.
3.
Nauczyłem się budować
mapy myśli na tablicy i na papierze, ale mapy są rysowane i nie zawsze mam je
przy sobie.
4.
Istnieją narzędzia do
robienia tablic z mapami myśli w wersji elektronicznej wraz z innymi notatkami.
Meindmeister, Evernote z dodatkiem Skitch i wiele
innych. Evernote z dodatkiem Skitch był z nich najlepszy ze względu na
dostępność map myśli z wielu platform (Windows / Android/ WP / Linux),
zintegrowanie z pocztą etc.
5.
Później przyszedł
czas na pracę z kilkoma osobami np. nad artykułami „w chmurze”. Plusem jest
możliwość zdalnej i równoległej pracy nad tekstem w zespole. Korzyści dodatkowe
to stała informacja o zmianach i dostępność z wielu systemów (Windows / Android
/ WP). Korzystałem z OneDrive
(mało) i sporo z googledrive.
Zapewne jest wiele rozwiązań ale podane przeze mnie są darmowe (ograniczenie
miejsca) i wieloplatformowe. Rozwiązanie gogle jest lepsze dla mnie gdyż
integruje moje dane i jest kopią zapasową. Niestety nie obsługuje tekstów z
managerem biblografii. OneDrive wydaje się lepiej traktować cytowania umieszczone
w tekstach naukowych managerami bibliografii.
6.
Ostatnim rozwiązaniem
jest korzystanie z czegoś co wspomaga zarządzaniem projektem, którym badanie
też jest. Moim ostatnim narzędziem jest Trello.
Jest darmowe, tworzy platformę do pracy dla wielu osób, można zarządzać zadaniami
i zaawansowaniem ich realizacji, czasami zakończenia zadań przez poszczególnych
członków zespołu. Trello jest wieloplatformowe więc przełączymy się łatwo
pomiędzy wieloma urządzeniami.
Ni
jednak nie zastąpi codziennego zajmowania się poszczególnymi zadaniami w pracy naukowca,
dobrą organizacji czasu, ciszy i przestrzeni do pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz