O czym mogę tu przeczytać?

Odpowiedz jest prosta - o atrakcyjności, głównie fizycznej. Będę się starał z punktu widzenia młodego naukowca prezentować ciekawe poglądy teoretyczne i badania. Jeśli pozwoli mi na to czas i siły będę prezentował czytane przeze mnie artykuły i inne ciekawe rzeczy związane z moimi naukowymi zainteresowaniami. Pewnie pojawią się tu również jakieś inne moje komentarze do wydarzeń społeczno-politycznych. Zdecydowałem się że nie będzie to blog o niczym ale raczej odwołujący się do naukowego interpretowania przeze mnie ciekawych dla mnie artykułów, książek, czy wydarzeń społecznych. Nie chcę pisać nie cytując literatury o której pisze dlatego zdecydowałem się że w tekście będę podawał nazwiska i daty zgodnie z APA. Nie jest to jednak artykuł naukowy więc nie zamieszczam żadnej literatury cytowanej poniżej (jeśli ktoś z Was zainteresowany jest literaturą cytowaną proszę o maila z pytaniem o konkretną pozycję bibliograficzną. Życzę miłego czytania, kimkolwiek jesteś... jeśli zostawisz na blogu komentarz, uwagi przemyślenia to będę wdzięczny bo to właśnie jest moim celem.

10.04.2016

Cytowania wg APA w MS Word


Miłośnicy Linuksa, Open Office i innych darmowych technologii mogą wybrzydzać ale napiszę o cytowaniu z użyciem MS WORD. Zdaję sobie sprawę że istnieje wiele innych, lepszych managerów cytowań niż ten umieszczony w popularnym edytorze MS. O cytowaniu w stylu APA pisałem wcześniej, są także inne opracowania opisujące czym styl APA jest więc do rzeczy.Ta opcja cytowań ma kilka cech o których warto pamiętać:
1)      Opcja jest już zainstalowana w naszym edytorze tekstu, nic tylko korzystać.
2)      Jest darmowa (jeśli już masz licencję na MS OFFICE)
3)      Wprowadzasz literaturę ręcznie, nie ma mechanizmu automatycznego wczytywania cytowania np. z gogle scholar. Choć można wczytywać bazy cytowań (osobiście nie sprawdzałem)
4)      Jeśli raz wprowadzisz jakieś źródło to będziesz mógł w innych tekstach użyć ich ponownie
5)      Poza stylami APA masz do wyboru kilka innych
6)      Jeśli zajdzie taka konieczność możesz w trakcie zmienić styl cytowań a pakiet sam zmieni cytowania w tekście i bibliografię
Kilka zrzutów ekranowych pokazujących gdzie odnaleźć odwołania i jak zmienić style cytowań:

 Jak wygląda spis literatury wprowadzonej do programu:
 Jak wygląda automatycznie wygenerowana bibliografia powiązana z cytowaniami w akapicie w APA:

 Jak wygląda automatycznie wygenerowana bibliografia automatycznie przekształcona w styl Chicago:


Jeśli pojawią się w literaturze jakieś błędy to cóż ... czynnik ludzki zawinił. Zaawansowani naukowcy nie skorzystają z tej opcji ale początkujący mam nadzieję tak. Jeśli jednak interesujesz się managerami cytowań bardziej profesjonalnymi to polecam: Zotero, BibTeX EndNote RefMan RefWorks. Nie testowałem wszystkich ale pierwszy jest najlepszą darmową opcją z której korzystam.
Dziękuję i pozdrawiam


Brak komentarzy: